Forsidebilde til innhold

EY (tidligere Ernst & Young)

Kurs

Google, Facebook, Twitter, Yahoo! og Amazon er noen av de ledende teknologiselskapene med big data analytics som en del av sin kjernevirksomhet. Ved å utnytte stadig mer av tilgjengelig data på en stadig mer avansert måte holder de seg relevante og verdifulle i sine marked - det globale marked. For å realisere ambisjonene, uten å knekkes av dagens teknologiske begrensninger, driver de frem ny og banebrytende teknologi. NSA beskyldes av flere for å vite det meste om de fleste. Obama ble rapportert å vinne valget i 2008 blant annet på bakgrunn av en overlegen bruk av data for å dominere sosiale medier og for å utnytte ressursene "på bakken". Hans Rosling er verdens mest ettertraktede foredragsholder. Roslings popularitet eksploderte gjennom ulike TED talks der han visualiserte data slik at informasjon ble til en ny forståelse.

Analyseselskapet Gartner har intervjuet CIO'er om hva som prioriteres i 2015. Business intelligence/analytics er på topp i 2015, som det også var i 2014, 2013, 2012, 2009 og 2008. Avstanden mellom den jevne CIO's bruk av business intelligence og analytics og de ledende teknologifirmaene, NSA, Obama-kampanjen og Hans Rosling er riktignok stor, men alt har en felles historie. Vi vil, ved hjelp av denne historien og utvalgte utfordringer, vise hvordan det vi i dag kaller BI and analytics har blitt til og i hvilke retninger dette drives fremover.

Velkommen til kurs i Enterprise Intelligence, det raskest voksende fagområdet i IT-rådgivningsavdelingen til EY (tidligere Ernst & Young). Kurset er strukturert i tre deler, der hver del inneholder en kort introduksjon og en tilhørende case-oppgave. Benytt muligheten til å få med deg en spennende og litt annerledes gjennomgang av utviklingen innenfor BI og analytics. Etter kurset blir det pizza, sushi og mingling på Kjelkantinen.

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Business_intelligence

-
H3
ForfatterAnonym

Kommentarer

Vennligst logg inn for å kommentere