Har du drømt om å kunne kalle deg selv en forfatter? Har du lyst til å bokstavelig talt skape historie i Abakus? Vil du bli en del av Taskforce Krøniken?
Hovedstyret skal sette ned en arbeidsgruppe som skal lage en bok om Abakus sin historie. Boken, som har fått navnet Krøniken, skal lanseres i forbindelse med 50-årsjubileet i 2027. Arbeidsgruppen vil gå under navnet Taskforce Krøniken.
Siden 2017 har et prosjekt i backup, kalt Arven, samlet store mengder informasjon om Abakus sin historie. Prosjektet har dokumentert både store og små hendelser, laget en komplett tidslinje fra oppstarten i 1977 (daværende Kompjutern), samlet oversikt over daljer, merch og mye mer som du kan finne her. Nå er tiden kommet for å samle denne informasjonen i en bok!
Arbeidsgruppen vil få ansvar for å:
Sette sammen informasjonen i bokformat
Lage design og layout
Kontakte produsenter og sørge for trykking av boken
Planlegge og gjennomføre salget av boken
Følge opp økonomien i prosjektet
Taskforce Krøniken vil være en selvstendig gruppe med stor grad av kreativ og organisatorisk frihet. Det skal i første omgang tas opp 4 (fire) medlemmer, og Hovedstyret foreslår følgende fordeling av ansvar.
Leder
Innholdsansvarlig
Layoutansvarlig
Produksjonsansvarlig
På høsten vil det være et nytt opptak hvor fire nye medlemmer tas opp. Arbeidsgruppen står fritt til å justere fordelingen etter behov. Hovedstyret stiller kun krav om at det må være en utpekt leder og en økonomiansvarlig.
Mandatet til arbeidsgruppen kan du lese her.
Du trenger ikke tidligere erfaring – det viktigste er engasjement og gjennomføringsevne. Det vil være tett oppfølging fra Hovedstyret, og gruppen får tilbud om støtte fra både readme og PR. Gruppen kan også hente inn intern eller ekstern kompetanse etter behov.
Du trenger ikke være fysisk til stede i Trondheim, og både nåværende OG tidligere abakuler kan søke.
Send en e-post til Andrea Møller, andrea.moller@abakus.no, innen torsdag 8. mai, hvor du forteller kort om deg selv og hvorfor du ønsker å være med i Taskforce Krøniken. Fordeling av roller vil skje internt etter at gruppen er satt.
Kjenner du noen som burde være med? Du kan nominere dem ved å sende en e-post til andrea.moller@abakus.no innen samme frist. Den nominerte vil da få beskjed og oppfordres til å søke.
Hovedstyret vil sette sammen arbeidsgruppen, og ved behov gjennomføres korte, uformelle intervjuer.